From Russia wid love

Szent Pétervári félévem története...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

2009.12.15. 19:52 Schocex

Hull a hó és fú a szél, Dimitri Lénáról mesél...

Az időjárás nem finomkodik velünk többet. Úgy döntött, hogy bekeményít. A napi maximum általában -9 körül van, a minimum -12 és -16 között mozog. Soha nem éreztem még ilyen hideget. Amire otthon azt mondják, hogy csontig hatol az lófasz, ez az ami először keményre fagyasztja az izmaidat aztán csontig hatol. Mert nem elég, hogy -15 volt ma, de általában a szél is fúj és persze a páratartalom 90 és 100 % között mozog, ami -20 fokos hőérzetet okoz. Azt nem is említem, hogy a koli gyakorlatilag a tengerparton van, tehát a szél állandó. A hideg, a fázom, a lefagy a fülem, a fűtött, a melegruha és téli cipő szavak mind mind új értelmet nyernek most. Ma pedig karácsonyi ajándék vásárlásra mentünk George-dzsal (nemtudom hogy írják helyesen). Persze a sapkámat otthonfelejtettem így a 2-3 óra séta után komolyan féltem attól, hogy elvesztem a fülemet, mert egyszercsak leesik valahol. Na mindegy túléltem. Egyébként mi még jól jártunk, mert Moszkvában most -26 fok van és az a maximum ami itt a minimum !

Erről jut eszembe egy idevágó történet. Drága jó nagyapám mondta egyszer nekem: "Addig nem tudtam milyen a hideg amíg ki nem költöztem Moszkvába.    Köptem és koppant !" Remélem odáig azért nem fajul a helyzet bár akkor biztos sokat köpködnék már csak viccből is !

Öröm az ürömben, hogy ma reggel amikor kiléptem a koliból, kristálytiszta ég, napsütés és 3 centi friss hó fogadott. A Néva pedig fagyott, tele jégtáblákkal és hóval. Szépnek szép volt, de a buszmegálló attól még rohadt hideg egy hely !

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://schocex.blog.hu/api/trackback/id/tr561600628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

schmycy 2009.12.16. 21:28:20

ne aggódj nem kell sok változást megszoknod,vasárnapra ide is -18 fokot mondanak

Siegler 2009.12.16. 22:30:29

téged meg mióta izgatnak olyan apróságok, mint, hogy mit hogy írnak helyesen?? :D

Schocex 2009.12.17. 11:54:31

@Siegler: aza gond szigi h 4 hónapja próbálom elkerülni ezeket a nyelvtani szerkezeteket mert nemtudom h kéne rendesen írni, de most nem tudtam máshogy összerakni a mondatot !
süti beállítások módosítása